Nyhedsbrev august 2020

Så er det lige om et øjeblik, at dørene åbnes helt officielt til vores egen Landsbyordning. Vi glæder os rigtig meget til at se alle vores fantastiske elever på mandag.
Inden ferien var vi i gang med at besætte to stillinger. Det var også et meget positivt ansøgerfelt, vi havde fået. Vi har i den forbindelse ansat to fantastiske lærere: Mette Møller og Karin Grube-Hansen. Mette skal have sin daglige gang i indskolingen, hvor hun vil være en del af muligheden for at dele eleverne ud i mindre hold. Mette har været en del af praksisvejleder korpset i Lolland kommune, samtidig med hun var ansat som lærer på Rødby Skole. Karin skal være tilknyttet mellemtrin/udskoling, hvor hun skal undervise 4., 6. og 8. i tysk og 4. i kristendomskundskab. Ud over det bliver Karin tilknyttet ”Stort-hold”, som jeg skrev om i mit nyhedsbrev inden ferien. Karin kommer fra en stilling på Celf.

Status på Covid-Tiden

Som de fleste af jer sikkert har bemærket, er Corona ikke forsvundet hen over sommeren. Den er fortsat en del af vores hverdag, hvilket betyder, der fortsat er retningslinjer, vi skal følge. Overordnet set er der tale om anbefalinger, hvor vi alle skal bruge vores sunde fornuft.
Det betyder blandt andet, at vi her hos os fortsat har fokus på god og sikker hygiejne. Det betyder at holde ”hosteetikette”, hyppig håndvask/håndsprit og der bliver gjort ekstra rent samt sprittet kontaktpunkter af. Håndvask vil fortsat have en meget høj prioritet, så giv evt. jeres barn en håndcreme med i skole. Der vil også fortsat være fokus på at reducere kontakten mellem både børn og voksne. Vi skal fortsat have fokus på god afstand i alle henseender, og det er her, vi skal bruge vores sunde fornuft og hele tiden gøre eleverne opmærksom på at holde en passende afstand og god hygiejne.
Som I kan læse af ovenstående, betyder det, at vi fortsat vil gøre en ekstra indsats, så vi kan få det til at fungere. Vi vil forsøge at styre uden om de bump, der vil komme, og til det har vi brug for jeres opbakning. Præcis som vi også havde brug for den, og fik den, inden vi gik på ferie. Sammen skal vi nok klare opstarten også.

Uge 32

Landsbyordningens personale har i denne uge haft gang i de sidste forberedelser til skolestart. Vi har været på workshop omkring Dannelsesrygsækken, workshop omkring indretning af læringsmiljøer og torsdag/fredag sidder vi på skolebænken i forbindelse med det tidligere omtalte kompetenceudviklingsforløb, hvor vi alle får fyldt gode brugbare værktøjer i vores pædagogiske/didaktiske ”værktøjskasse”.

Første skoledag

I vil her på AULA få en lidt mere detaljeret besked fra klasselærerne.
Eleverne møder i klassen klokken 07:45, hvor der vaskes hænder inden man går ind i klassen. Hvilken indgang, I skal bruge, vil fremgå af beskeden fra lærerne. Vi henstiller stadig til, at forældrene ikke går med ind på skolen, for på den måde at begrænse antallet af personer. Som det også gjorde sig gældende inden ferien, må ingen forlade skolens matrikel i frikvartererne. Dette gælder også 7. – 9. klasse.
Vi ønsker jer alle den mest fantastiske, varme og solrige weekend, og vi glæder os til at se jer alle mandag morgen.