2021-02-03 Covid-tids info

Covid-tids info uge 5/6

På pressemødet klokken 18:00 i mandags kunne sundhedsministeren og børne- og undervisningsministeren åbne den dør, som statsministeren lod stå på klem. Det betyder i praksis, at vi her i Horslunde Landsbyordning åbner op for 0.-4. klasse fra mandag den 8. februar.

Vi kommer til at åbne i ”bobler”. Det betyder, at det vil være de samme voksne, der er gennemgående i ”boblen” for på den måde at begrænse kontaktfladerne. Det er de samme bobler, som fortsætter i SFO1/SFO2. Vi vil til enhver tid følge alle gældende retningslinjer i forhold til rengøring, hygiejne, afstand etc. Det betyder, hvis der kommer opdateringer på retningslinjer eller restriktioner, vil vi selvfølgelig tilpasse vores skoledag.

I skrivende stund er personalet ved at planlægge, hvordan vi kan gøre dagen både sundhedsmæssig forsvarlig, samtidig med den bliver lærerig og inspirerende for vores elever.

I forhold til, hvordan det kommer til at foregå med aflevering/afhentning etc. i de forskellige klasser, vil I få en mere detaljeret plan fra klassens/”boblens” personale. Forholdsreglerne vi allerede kender vedr. aflevering/afhentning udenfor, afspritning og brug af mundbind, gælder naturligvis stadig.

Hvis I har spørgsmål, er I meget velkomne til at kontakte os.

Jeg glæder mig rigtig meget til at se jer alle sammen igen.