2020-12-10 Covid-tids info

I dag har vores sundhedsminister meddelt, at vi i Lolland Kommune skal følge samme restriktioner som de 38 kommuner, der lukkede ned i går.

I morgen er almindelig skoledag! Bortset fra, at 5., 6., 8. og 9. har fri 13.30

Restriktionerne betyder for os her i Horslunde Landsbyordning følgende for næste uge:

• 5. – 9. klasse er hjemsendt til fjernundervisning foreløbig frem til 3. januar, hvilket i praksis betyder, at de i næste uge modtager fjernundervisning
  • 0. – 4. klasse undervises som nu, men med skærpet opmærksomhed på de gældende retningslinjer vedr. hygiejne, afspritning, afstand etc.
  • SFO holder åbent for 0. – 4. klasse
  • Dagtilbud har åben som hidtil

For børnene, der fortsat skal i skole og dagtilbud, er der skærpet opmærksomhed på covid-restriktionerne og forældre skal aflevere børn udendørs samt bære mundbind.

Eleverne, der fra på mandag skal modtage fjernundervisning via Teams, vil fredag få deres skole-PC med hjem.

Udgangspunktet for fjernundervisningen er, at det tilnærmelsesvis skal struktureres som en alm. skoledag med pauser osv. Det vil være nødvendigt for os at flytte lidt rundt på timerne, og den detailplanlægning vil blive sendt ud til jer af klassens lærere. Eleverne har fortsat mødepligt - nu blot i det virtuelle klasseværelse. Vi vil forsøge at være så kreative som muligt, så der bliver taget hensyn til både det faglige og sociale perspektiv.

Information fra dagtilbud og SFO vedr. retningslinjer i forhold til aflevering vil ligeledes komme fra personalet de enkelte steder.

Vedr. information om undervisningen i 0. – 4. klasse sender klassens personale information ud, hvordan den kommende uge vil foregå.

Det er alles fortjeneste, at vi her i Horslunde Landsbyordning har kunne drive både skole og dagtilbud på så normale vilkår, så længe som vi har, men vi er ikke herre over de ting, der sker andre steder, og nu følger vi så trop med resten af kommunen og regionen.

I vil få nærmere besked i løbet af dagen i morgen, fra jeres børns primære voksne.

Jeg ved, at vi sammen nok skal lykkes med en nærværende undervisning, nu blot på afstand.

Lad os alle passe på os alle sammen