Logo Horslunde Landsbyordning

2021-03-25 Delvis genåbning efter påske

Covid-tids info genåbning efter påske

Kære alle

Så kom den længe ventede udmelding vedr. yderligere genåbning.

Jeg tænker de fleste af jer allerede har hørt det, nemlig at 5.-8. klasserne skal i skole 50%. I praksis kommer det til at betyde, at eleverne møder fysisk i skole den ene uge og har fjernundervisning i den modsatte uge.

Der bliver justeret lidt på skoletiden, hvilket selvfølgelig vil fremgå af det skema, der bliver sendt ud af teamet.

Ugerne efter påske vil se ud som følger:

• 0. - 4. klasse er fortsat i skole alle dage. Der vil komme små justeringer på skemaerne, hvilket vil fremgå af skemaerne fra teamet
  • 5. - 6. klasse møder fysisk i skole i uge 14, altså ugen efter påske -
    07:45 -12:45
  • 7. - 9. klasse møder fysisk i skole alle dage i uge 15 - 07:45 - 12:45

Der vil fortsat være mulighed for nødundervisning i den uge, hvor der ikke er undervisning med fysisk fremmøde. Her vil det være de faste lærere, der vil stå for undervisningen samtidig med, at de varetager undervisningen via teams.

Teamet omkring klasserne sender det skema ud, som gælder fra uge 14 og frem til næste skridt i genåbningen bliver taget. Der vil også i denne besked komme lidt mere konkret om, hvor eleverne skal gå ind etc.

Som det også gjorde sig gældende før jul, må eleverne ikke forlade skolens område i skoletiden, med mindre det er ifølge med en voksen eller som en del af undervisningen.

En af vores helt store salmedigtere Nikolaj Frederik Grundtvig (han har skrevet 163 ud af den danske salmebogs 791 salmer), har skrevet salmen ”Som forårssolen morgenrød” her lyder vers 2 således:

Som fuglekor i mark og lund
lovsynger vår i allen stund
med deres toner søde,
så alle tunger, trindt om land,
lovsynge dødens overmand
i påske-morgenrøde!

Med ønsket om en fantastisk og smuk påske til alle.

Pas godt på jer selv og hinanden.

De bedste påskehilsner

Vikki Jensen