Samvær med nærvær

Landsbyordning betyder i Horslunde et læringsmiljø fra 0 - 16 år

Horslunde Landsbyordning tilbyder et trygt og udviklende tilbud til børn fra 0 - 16 år. I de første tre år af jeres børns liv sker en fantastisk udvikling, og barnets tid hos os i Horslunde Landsbyordnings dagpleje er både lærerig, udviklende og tryg. Sammen med jer skaber vi et godt fundament i jeres barns liv. I børnehaven på Hans Fugls vej bygger vi oven på dette fundament i et tæt samarbejde med jer forældre. Børnehaven er indrettet ud fra tanken om det positive læringsrum. Vi dyrker nærvær, hygge, glæde, omsorg og ikke mindst humor, og på den måde skaber vi motiverede børn, der har lyst til at lege og lære. Vi er med helt frem til skolestart, hvor vi sørger for en god og tryg overgang til skolen, hvor der er god plads til at boltre sig på - både inde og ude. Et naturligt flow mellem SFO, indskoling, SFO2, mellemtrin og udskoling sikrer, at alle kender alle og føler sig trygge. Vi tror på, at et trygt sted at være er et godt sted at lære.

Overgange ”Vi er med jer hele vejen”

Vi tager både jer forældre og jeres barn i hånden, når jeres barn fylder 6 måneder. Vi følger jer godt på vej, hjælper med hvis noget bliver svært, hjælper med at komme ind på vejen igen og vi ”slipper” først, når jeres barn er blevet en stor elev, der går ud af 9. klasse. Hele denne ”rejse” bliver i et samvær med nærvær, udslagsgivende i forhold til at give eleven kundskaber og færdigheder, der forbereder til videre uddannelse og giver lyst til at lære mere. Det flow vi i samarbejde med jer forældre skaber omkring overgange fra dagpleje, børnehave, skole, SFO og SFO2 giver en tydelig rød tråd, som gør overgangen tryg og blid. Dagplejerne har deres gang i Landsbyordningens børnehave, så disse rammer bliver vante inden børnene starter der. Børnehaven benytter hallen ved skolen og deltager i forskellige arrangementer på skolen, såsom motionsdag, julepakkespil, morgensang og læsearrangementer, så børnene allerede før skolestart kender rammerne i skolen og har mødt de voksne.

Samvær med nærvær

På Horslunde Landsbyordninger møder vi alle i øjenhøjde. Vi sætter en ære i at inddrage både børn og voksne i udviklingen af vores landsbyordning, og vi gør det i et samvær med nærvær. Vi har fokus på, at både børn og voksne trives og udvikles i et positivt miljø. Vi afholder løbende samtaler med jeres børn og forældresamtaler mindst en gang om året, og hvis der er behov for flere, er vores dør altid åben. Vi afholder forskellige sociale arrangementer både ude i de forskellige grupper, klassefest, filmaften, fællesspisning mm., ligesom vi også holder skolefest med skuespil, krybbespil til jul, høstfest osv.  på tværs af institutioner, klasser og årgange.

Mette og Vikki

Horslunde Landsbyordning piger arbejder med kunstprojekt i reventlowparken