2021-01-21 Covid-tids info

Som jeg skrev i uge 3 info, skulle jeg have møde med TR/AMR, Landsbyordningsbestyrelsen samt elevrådet tirsdag den 19. januar. Målet for mødet var at drøfte status, samt evt. tilpasse undervisningen.

Alle gav udtryk for, at hjemmeundervisningen overordnet set forløber godt, men der var også udbredt enighed om, at det vigtigste i denne tid er at få alle så godt med igennem som overhovedet muligt.

• 0. - 3. klasse fortsætter som hidtil, plus små sociale møder via Teams, som jeg ved, de fleste allerede er i gang med.
  • 4. - 7. klasse går over til nød-undervisning, hvilket i praksis betyder, at vi ikke underviser i alle fag, og at vi korter skoledagen ned. Vi forsøger at holde det faglige niveau, så godt vi kan. Fra og med på mandag vil selve den fagfaglige undervisning ligge fra 07:45 - 11.15, hvilket betyder 4 lektioner dagligt. En af de gennemgående ting fra både forældre og elever er, at 6 timers undervisning på Teams er lige i overkanten. Vi vælger derfor at udbyde nogle mere ”kreative” eller ”sociale” indslag fra klokken 12:00.
  • 8. - 9. klasse fortsætter som hidtil. Da vi endnu ikke ved om, eller hvilke justeringer der evt. kommer i forhold til prøverne, ser vi os nødsaget til at fortsætte undervisningen som hidtil.

Mandag, tirsdag og onsdag fra klokken 12:00 vil der være et hold for 4./5. klasserne og et hold for 6./7. klasserne. Holdene oprettes på Teams, og de lærere, der skal stå for det, vil informere nærmere om, hvad det kommer til at indeholde.

Torsdag fra klokken 12:00 vil der være fællessang via Teams. Vi opretter en kanal til dette og informerer yderligere i løbet af ugen.

Jeg håber oprigtigt på, at disse små justeringer vil være med til at gøre det hele en smule mere nærværende, og at disse tilpasninger vil hjælpe med, at flere trives en smule bedre med denne form for undervisning.

Som jeg også skrev i min sidste info: Hvis I på en eller anden måde føler jer pressede i forhold til at få skole, hjem og arbejde til at gå op i en højere enhed, så kontakt os. Sammen finder vi en løsning, der passer bedst til jeres familie. Vi er sammen om det her.