2021-01-10 Covid-tids info

Det er på mange måder en forunderlig og foranderlig tid vi er i, det gælder os alle sammen og ikke mindst vores børn.

Det ligger både mig og alle ansatte i Landsbyordningen på sinde at skabe de bedst mulige rammer for undervisningen, sådan at vores elever oplever en grad af nærvær i samværet (på afstand selvfølgelig), at de oplever sig som en del af et betydningsfuldt fællesskab og at alle opnår den læring de nu kan opnå under de vilkår, der bydes pt.

Landsbyordningsbestyrelsen havde møde i onsdags, hvor vi blandt andet drøftede opstarten efter jul og hvordan bestyrelsen oplever organiseringen. Mandag har jeg møde med elevrådet, via teams selvfølgelig, hvor de ligeledes får mulighed for at komme med input i forhold til, hvordan undervisningen forløber.

I foråret, da vi lukkede ned første gang, var der ingen, der havde prøvet det før. Det er der nu, men det føles bestemt ikke som hverdag. Hvis I har brug for en snak vedr. pasning eller undervisning af jeres barn/børn, er både Mette og jeg altid til disposition, ligesom vi ved, mange af jer er i løbende dialog med personalet.

Vores opgave er, som den også var i foråret, at komme bedst muligt igennem den situation, vi står i lige nu, og endnu engang vil jeg takke alle for den måde tingene bliver taklet på, udfordringer bliver løst, når de opstår, i et tæt samarbejde mellem elever, forældre og personale. Tak for det!

Vi gør alle, det bedste vi kan, både elever, forældre og personale, og selvom vi har prøvet dette en gang før, så skal vi alle lige finde en balance igen. Vi skal have alle med ud på den anden side, hvilket jeg er sikker på, vi nok skal få ved fælles hjælp.

Et lille citat fra forårets nedlukning tåler i min verden gentagelse. Helle Hedegaard Hein skrev en artikel om at strukturere sin hverdag, når man nu skulle arbejde hjemmefra. Hun sluttede artiklen med at skrive: ”Hvis du arbejder hjemme og samtidig skal passe børn og stå for hjemmeskole, så skal du ikke læse med her. Så skal du have en medalje og bare fortsætte med at finde den rutine, der kan fungere for store og små”.