Om SFO'en

Fælles for SFO og SFO2

• Børn mødes på tværs af alder
  • Der arbejdes med barnet i fællesskabet
  • Børneperspektiveret praksis
  • Det tilstræbes, at alle børn får en meningsfuld fritid
  • Der er rum og tid til børns leg og udfoldelse
  • Spiller en særlig rolle mellem skolens undervisning og hjemmet

SFO

SFO'en er målrettet aldersgruppen 0. - 3. klasse. Nogle af de begreber, der kan sættes på vores tilbud, er: leg, aktiviteter, motivation, læring, tryghed og trivsel. SFO'en er placeret i lækre nyindrettede lokaler i tæt tilknytning til skolens indskoling. Der er mange forskellige muligheder i vores SFO, og alle de muligheder er pakket ind i et samvær med nærvær. Vi kan blandt meget andet nævne: Yoga, massage, sy, strikke, male, brætspil, rulleskøjter og boldspil.

SFO2 "Klubben"

"Klubben", som vi kalder vores SFO2, er målrettet aldersgruppen 4. - 6. klasse, hvor de pædagogiske aktiviteter har fokus på, at flere børn får et aktivt og meningsfuldt fritidsliv. Det betyder, at der her hos os vil være fokus på etablering af nye fællesskaber, læring, motivation, tryghed og trivsel, alt sammen pakket ind i et samvær med nærvær. Vi er aktivt medvirkende til, at børnene får et godt afsæt for overgangen mellem børnemiljø til ungemiljø.

I Horslunde Landsbyordning prioriterer vi elevmedbestemmelse, så hvis du får en god idé til en aktivitet, mad, rutiner osv., så sig dem højt, så ser vi, om vi sammen kan få din idé til at blive virkelighed.