2021-04-22 Covid-tids info

Den 21. april blev det muligt, at eleverne i 9. klasse kan have fysisk fremmøde i skolen 80% af tiden, ligesom eleverne i 5. til 8. klasse kan møde fysisk op i skole i de uger, hvor de modtager fjernundervisning, under den forudsætning at denne undervisning foregår udendørs.

Her i Lolland Kommune er det besluttet, at der først vil blive ændret i den nuværende skolegang fra og med kommende uge (17). Vi er bl.a. optaget af, om der er nok testningskapacitet ved elevernes større fremmøde.

For 5. - 8. klasserne betyder det følgende:

Eleverne fortsætter i deres nuværende struktur med fysisk fremmøde den ene uge og fjernundervisning i den anden. I ugen med fjernundervisning vil der tirsdag og torsdag være fysisk fremmøde på skolen fra 07:45 - 11:15. Disse to dage skal jvf. centrale retningslinjer foregå som udeundervisning. Det betyder, at i den kommende uge (uge 17) skal 5. og 6. klasse møde ind på skolen til udeundervisning tirsdag og torsdag. Her vil undervisningen foregå ude ved de gamle tennisbaner. Nærmere besked vil komme fra lærerne, der står for undervisningen disse dage. Klubben vil de to dage også være åben for 5. & 6. årgang, men kun for udendørsaktiviteter.

For 9. klasserne betyder det følgende:

Eleverne vil have et fysisk fremmøde på skolen i 80% af deres skoledage. Selve tilrettelæggelsen sker blandt teamet omkring 9. klasse, så der kommer mest mulig ud af undervisningen. Orienteringen vil komme fra klassens lærere i forhold til planlægningen.