Nyhedsbrev maj 2021

Nyhedsbrev maj 2021 - Skoleårets planlægning

I en tid hvor en stor procentdel af kommunikationen handler om Covid-19, vaccine, retningslinjer og testningskapacitet, så er det mig en fornøjelse at komme med noget information, der ikke omhandler dette emne, det handler nemlig om noget så genkendeligt og almindeligt som skoleårets planlægning, fagfordeling mm.

Jeg kan nu løfte sløret for hvem der skal undervise de forskellige klasser i dansk og matematik, der er mange fortsættere, men der er også enkelte steder hvor der er sket en udskiftning.

Lærer fordeling i dansk/matematik

0. klasse    Børnehaveklasseleder: Jonna Minorczyk

1. klasse    Dansk: Mette Møller                      Matematik: Mette Hansen

2. klasse    Dansk: Mette Hansen                    Matematik: Lotte Vesterlund

3. klasse    Dansk: Jannie Ottosen                   Matematik: Peter Frøslev

4. klasse    Dansk: Thomas Gustafsen             Matematik: Annemarie Jensen

5. klasse    Dansk: Christina Jessen                Matematik: Thomas Hansen

6. klasse    Dansk: Anne-Sophie Weymelka     Matematik: Pia Kadziola

7. klasse    Dansk: Thomas Gustafsen             Matematik: Karsten Sandau

8. klasse    Dansk: Anne-Sophie Weymelka     Matematik: Karsten Sandau

9. klasse    Dansk: Christina Jessen                Matematik: Thomas Hansen

Der er naturligvis også sat lærere på i de øvrige fag. Det vil fremgå af skemaerne, der sendes ud inden ferien.

Klasselærerfunktionerne er fordelt som følger:

0. klasse                     Jonna Minorczyk

1. klasse                     Mette Møller

2. klasse                     Mette Hansen / Lotte Vesterlund

3. klasse                     Peter Frøslev

4. klasse                     Annemarie Jensen

5. klasse                     Thomas Hansen

6. klasse                     Anne-Sophie Weymelka

7. klasse                     Thomas Gustafsen

8. klasse                     Karsten Sandau

9. klasse                     Christina Jessen

Vejledere

Læse-vejleder:                           Lotte Vesterlund

Matematik-vejleder:                    Pia Kadziola

IT-vejleder:                                XXXXX XXXXX

LKT-vejleder:                             Susanne Jørgensen

Omsorgsgruppe:                        Anita Engel & Camilla Schlander

Øvrige tiltag både fortsættere og nye:

Vi fortsætter med en ekstra lærer i indskolingen, hvilket betyder, der er fire lærere på til 1., 2. og 3. klasse, når de har fagfaglig undervisning. Det giver os en mulighed for at dele de 3 klasser ud fra pædagogiske, didaktiske og faglige vurderinger til fire hold for at understøtte elevernes faglige og sociale udvikling, hvilket kommer alle elever til gavn, både stærke og svage. Ud over denne videreførelse fra indeværende skoleår, så ”stjæler” vi lidt fra team 2 og planlægger med nogle ”løft” timer, som skal bruges til at løfte elever, både fagligt og socialt, ved små målrettede indsatser.

Vi fortsætter ligeledes med turen i svømmehal om onsdagen for indskolingen. Det bliver delt så 2. & 3. klasse er afsted i det første halvår og 0. & 1. klasse er afsted det sidste halvår. Det betyder, at leverne har fri om onsdagen klokken 14:30. Holdet, der er tilbage på skolen, vil modtage understøttende undervisning med fokus på bevægelse.

Vi forsøger i kommende skoleår at parallellægge dansk og matematik på mellemtrinnet for at kunne sætte en fjerde lærer på, så vi på den måde har muligheden for at dele op i forskellige mindre hold og på den måde styrke de fagligt stærke elever og hjælpe eleverne, der har brug for lidt ekstra.

Vores ”LØFT” hold (4. - 9.) fortsætter, ikke som en klasse, men som et hold, der har åbent fra 07:45 - 11:15, hvor der kan tilbydes ”det lidt ekstra”, nogle af vores elever indimellem har brug for. De elever, der kommer forbi dette hold, vil følge den faglige undervisning, der sker i deres klasse. Sidste skoleår planlagde vi med 10 lektioner, men det lykkedes os at løfte antallet af timer. Nu planlægger vi med 20 lektioner som udgangspunkt, som varetages af vores LKT vejleder Susanne Jørgensen. Ud over dette hold, vil der være nogle ”LØFT” timer, for nuværende 25 lektioner, der kan bruges individuelt efter aftale med undertegnede og Susanne (LKT).

Så snart vi har skemaerne mm. færdige, vil I selvfølgelig modtage disse. Hvis I har spørgsmål, er I altid velkomne til at kontakte mig.