Nyhedsbrev februar 2021 - Personalesituation

Nyhedsbrev februar 2021

Jeg har en nyhed at meddele jer i forhold til personalesituationen her i Horslunde Landsbyordning. Jeppe Træde har valgt at opsige sin stilling på skolen. Jeg ønsker Jeppe al mulig held og lykke i sit fremtidige virke.

Med inspiration fra Knud Romer får det mig til at tænke følgende om vores Landsbyordning:

En Landsbyordning har kæmpe rødder,
der holder kulturen fast.
Den står på sine bærende fødder,
og løfter dannelsens last.
Det kræver fællesskabets kræfter,
plus en masse ro.
Modet til at lytte efter,
stå stille nok og gro.

Vi er lige nu ved at give skolen en pedicure ved at opdatere rammerne, nye faglokaler, nyt bibliotek, nye klassemøbler, vi har fået malet, skiftet gardiner etc. Alt dette, tænker jeg, vil gøre det mere attraktivt at vælge os til, både som elev og forælder, og jeg tror på, det vil gøre det endnu mere attraktivt at undervise på skolen, når de ydre rammer fremstår som nogle af de bedste i Lolland kommune.

Det bringer mig tilbage til personalesituationen, som jeg indledte min besked med. Der kommer en udmelding omkring, hvordan vi dækker Jeppes timer i den nærmeste fremtid, og så er jeg sikker på, at vi, med den skole vi er ved at bygge op, kan rekruttere den helt rette kandidat her til Horslunde.